eerste week

5 april 2016 - Ajman, Verenigde Arabische Emiraten

de eerste dag mochten wij lekker uitslapen, blijkbaar. Wij waren om 7 uur al uit ons bed om onze eerste werkdag tegemoet te gaan. om 2 uur s'middags werden we opgehaald door een bus en naar het hotel gebracht. een introductiegesprek met Kim Kiyingi, de Learning & Development manager, en een uitgebreide rondleiding door het hotel hebben deze dag gevuld. na de terugkomst in het appartement even gesport te hebben zijn we gaan slapen om de volgende dag om 9 uur te beginnen in de keuken.

Met Jeffrey in de koude keuken en Matthijs in de warme keuken is de eerste week als een speer gegaan. drie maaltijden per dag rijst met verse curry of vreemd ander Indisch voedsel en rare desserts waren ons dieet. Jeffrey begint volgens Matthijs al af te vallen, gelukkig is er een supermarkt om de hoek. Deze week hebben wij kennis gemaakt met de Indische en Arabische keuken, en dus erg veel nieuwe recepten en combinaties geleerd, waarvan sommige best... interessant waren.

nadat de armharen van Matthijs weggesmolten zijn in de tandoori-oven kon de eerste verlofdag beginnen